Storitve v oblaku so v preteklih letih nedvomno dokazale svojo zrelost in zasluženo mesto v poslovnem svetu. Uresničile so svoj potencial in dodobra spremenile naš pogled na zagotavljanje in uporabo storitev za podporo poslovanju. To pa ne velja zgolj za programske rešitve; koncept se je uspešno razširil tudi na druga področja.

Ledino poslovnih storitev v oblaku so večinoma orale programske rešitve, kot so programi za podporo projektnemu vodenju, programi za CRM, računovodski programi in druga podobna orodja. Ta so tehnologijo iz posameznih računalnikov končnih uporabnikov preselila v namenska strežniška okolja na svetovnem spletu, od koder podatke na varen način zgolj servirajo uporabniku, kadar koli in kjer koli jih ta potrebuje. Tako se podjetja lahko posvetijo aktivnostim, ki jim prinašajo dobiček, skrb za nemoteno in varno delovanje storitev, ki jih potrebujejo za svoje delo, pa prepustijo strokovnjakom (ponudnikom storitev).

Opisano ne velja le za programe, ki jih podjetja potrebujejo za uspešno poslovanje, temveč se enak model uspešno širi tudi na druge elemente poslovanja. Podjetja lahko danes zraven programskih orodij v oblak preselijo tudi večino ostalih podpornih tehnologij. To so lahko enostavnejši procesi, kot je delo z elektronsko pošto, pa tudi (na prvi pogled) kompleksnejši procesi ali celo z njimi povezana infrastruktura, kot so ureditev telefonije znotraj podjetja, hramba in delo z dokumenti, celo t.i. računsko (strežniško) moč je mogoče preprosto najeti in jo uporabljati kot storitev.

CRM v oblaku

Tovrstnim storitvam je skupnih veliko prednosti; izpostavimo nekaj najpomembnejših:

  • Hramba in obdelava podatkov, v določenih primerih pa celo sama infrastruktura, se preseli iz končnih uporabniških naprav (računalnikov) in pisarn v namenska strežniška okolja, kjer za ustrezno delovanje in varovanje podatkov poskrbi ponudnik.
  • Uporaba storitev in podatki so uporabnikom dostopni od kjer koli in kadar koli.
  • Podjetja lahko uporabljajo (in plačujejo) le toliko, kolikor v danem trenutku potrebujejo. Uporaba storitev in s tem povezani stroški so tako maksimalno optimizirani.
  • Skrb za nemoteno delovanje, izvajanje nadgradenj in ostalih vdrževalnih del je v domeni ponudnika.

Konstantni razvoj tehnologij v oblaku nenehno odpira nove možnosti in zagotavlja novo mero fleksibilnosti v poslovnem svetu. Če je še pred kratkim veljalo, da ob ustanovitvi podjetja z nekaj zaposlenimi že ureditev delovnega okolja in vseh potrebnih tehnologij zahteva ogromen finančni vložek, je zdaj to mogoče doseči s precej nižjimi stroški. Naj gre za podjetja z več zaposlenimi ali za majhne ekipe, novonastala ali že delujoča podjetja – vso potrebno infrastrukturo in storitve je mogoče zagotoviti tako rekoč čez noč in to brez posebnih strokovnih znanj in kasnejšega vzdrževanja. Ste že preverili, kaj vse lahko preselite v oblak? Morda boste presenečeni nad količino preglavic in skrbi, ki vam jih lahko prihranijo tehnologije v oblaku!