Pred časom sem pisal o tem, kako se pripraviti na delovni sestanek za uvedbo CRM. Z današnjo objavo pa vam želim predstaviti postopek uvedbe CRM v vaše podjetje. Če se ga ne lotite na pravi način, je lahko ta po nepotrebnem zapleten. Ključni dejavnik pri (ne)uspešnosti uvedbe so ljudje, saj so oni tisti, ki bodo sistem CRM uporabljali.

uvedba-crm

Odgovorni ste za uvedbo CRM v vaše podjetje in ne veste, kako se tega lotiti? Svetujem vam, da sledite naslednjim korakom:

  • Analiziranje in optimiziranje posameznih prodajnih procesov - Najprej morate pregledati prodajne procese v vašem podjetju. Vzemite list papirja in svinčnik, sprehodite se med vašimi zaposlenimi in si zapišite, na kakšen način delajo, kako komunicirajo z obstoječimi in potencialnimi strankami. Vseskozi si postavljajte vprašanja: Ali kot podjetje dovolj dobro komuniciramo s svojimi strankami? Smo seznanjeni z vsemi odprtimi priložnostmi na trgu? Ali jim uspešno sledimo? Ko boste imeli celotno sliko podjetja, boste veliko lažje opredelili zahteve, ki jih želite realizirati z uvedbo CRM.
  • Izbira izvajalca za uvedbo CRM - Na trgu najdete ogromno različnih ponudnikov CRM rešitev, izraz CRM pa se pojavlja v najrazličnejših kontekstih, zato pred izbiro preverite, ali bo rešitev ustrezala vaših zahtevam. Svetujem, da pri izbiri upoštevate reference, odzivnost podpore, možnosti izobraževanja in možnosti strokovnega svetovanja že pri uvedbi sistema. Izbira slovenskega ponudnika CRM sistemov, kot je recimo Intera s sistemom Intrix CRM, predstavlja prednost, saj je uvedba tako lažja, poleg tega pa sta vam tudi po uvedbi na voljo podpora in možnost dodelav.
  • Določitev terminskega plana - Ta korak uskladite skupaj z izvajalcem. Pomembno je, da pred pričetkom implementacije določite mejnike, ki vam bodo pomagali preverjati napredek implementacije. Določiti je treba, do kdaj boste pripravili obstoječe podatke za uvoz, pripravili seznam uporabnikov, kdaj in kako boste izvedli izobraževanje uporabnikov itd.
  • Implementacija CRM rešitve - Zdaj je na potezi izbrani izvajalec, ki bo na podlagi vaših zahtev implementiral CRM v vašem podjetju. Če so vaši procesi v skladu s procesi, ki jih podpira CRM izvajalca, je implementacija lahko zelo hitra. V primerih, ko se odločite za kompleksno izvedbo CRM rešitve, kot je npr. povezava z ERP sistemom ali posebej za vas pripravljene funkcionalnosti, pa lahko implementacija traja več tednov ali celo mesecev. Pri osnovni implementaciji je največ časa potrebnega za pripravo in uvoz podatkov iz obstoječih sistemov v nov CRM. S tem mislim na podatke o vaših strankah, kontaktih, priložnostih.
  • Izobraževanje uporabnikov - Sam ta korak ocenjujem kot najpomembnejšega. V večini primerov zaposleni v podjetju niso navdušenimi nad novostmi, sploh takšnimi, ki spreminjajo njihov način dela. Pomembno je, da se CRM vsem uporabnikom predstavi kot orodje, ki jim bo v pomoč. Izobraževanje uporabnikov lahko izvedete sami ali pa povabite izbranega izvajalca, ki skozi sklope uporabnikom predstavi posamezne funkcionalnosti.

Ko ste izvedli vse korake, se osredotočite na ovire, na katere ob novem načinu dela naletijo zaposleni. Vzemite si čas in jim pri začetnih korakih pomagajte, saj boste tako hitreje dosegli svoj cilj po uspešni vpeljavi CRM v vaše podjetje. Ob tem ne pozabite poslušati svojih sodelavcev. Posameznik na določenem delovnem mestu najbolje pozna svoje delo; z manjšo prilagoditvijo aplikacije mu lahko bistveno olajšate delo in s tem izboljšate celoten delovni proces.